Babeczki, muffunki, cup cakes ...

Babeczki, muffinki, cupcakes ... nazw tych pyszności jest wiele. Te małe ciasteczka pieczone w papilotkach nie tylko przyciągają wzrok w każdej cukierni, ale cieszą podniebienie.
Przepisów na ich wykonanie jest wiele. Sama jestem ciekawa ile ich uda mi się zgromadzić i wypróbować.

sobota, 18 czerwca 2011

Kakaowe mini muffiny z kawałkami czekolady
























Wczoraj padał deszcz. Padał to za mało powiedziane. Lało tak, że nie można było nosa z domu wyściubić. Musiałam jakoś zająć moją prawie pięciolatkę. Sięgnęłam więc, po klasyczny już przepis Nigelli znaleziony na tej stronie . Tych muffinek nie sposób zepsuć. Dziecinnie proste w wykonaniu i powalające w smaku. Musiałam jednak zmniejszyć proporcje raz, że nie miałam w szafce odpowiedniej ilości groszków czekoladowych, dwa gdybym upiekła z pełnej ilości to chyba popękalibyśmy wszyscy z przejedzenia. Za to upiekłam w formie na mini muffiny, więc zamiast 6 uzyskałam aż 18 :). Nie muszę chyba dodawać, że po babeczkach ślad zaginął. No, zostały zdjęcia :)

Składniki na 18 mini muffinek:
  • 140g mąki
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki sody
  • 1 łyżka kakao
  • 80g drobnego cukru do wypieków
  • 100g groszków czekoladowych*
  • 150ml mleka
  • 60ml oleju słonecznikowego
  • 1 jajko
  • 1 łyżeczka pasty waniliowej

*lub drobno połamanej czekolady

Rozgrzej piekarnik do 200C. Wysmaruj formę na mini muffiny.

Do miski wsyp suche składniki: mąkę, proszek do pieczenia, sodę, kakao i cukier. Wymieszaj. Dodaj groszki czekoladowe i jeszcze raz wymieszaj. Do innego naczynia wbij jajko i rozbełtaj widelcem, dodaj mleko, olej, pastę waniliową i dobrze wymieszaj. Wlej tą miksturę do przygotowanych wcześniej suchych składników, wymieszaj tylko do połączenia składników. Za pomocą łyżki przełóż do foremki. Piecz około 15-20 min. Sprawdź wykałaczką czy ciasto w środku babeczek jest upieczone. Przełóż na kratkę do wystudzenia.

 

Smacznego :)
Wydrukuj przepis

3 komentarze:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...