Babeczki, muffunki, cup cakes ...

Babeczki, muffinki, cupcakes ... nazw tych pyszności jest wiele. Te małe ciasteczka pieczone w papilotkach nie tylko przyciągają wzrok w każdej cukierni, ale cieszą podniebienie.
Przepisów na ich wykonanie jest wiele. Sama jestem ciekawa ile ich uda mi się zgromadzić i wypróbować.

czwartek, 13 lutego 2014

Kakaowe, drożdżowe serduszka

Do przygotowania tych serduszek wykorzystałam przepis na drożdżowy chleb czekoladowy z książki "Home baking cookbook". Wyszły mi pyszne, mięciutkie, sprężyste bułeczki  - serduszka. Idealne na Walentynkowe śniadanie :). Nam smakowały najbardziej zaraz po upieczeniu, posmarowane masłem i dżemem. 

Polecam :)

Składniki na 6 serduszek:
  • 225g mąki
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 12g kakao
  • 1 łyżeczka drożdży instant*
  • 1 łyżka brązowego cukru
  • 1/2 łyżki oleju (użyłam rzepakowego)
  • 150 ml ciepłej wody

* drożdże w zależności od używanych dodaj do składników suchych lub mokrych (sprawdź na opakowaniu czy trzeba je rozpuszczać czy wystarczy wsypać do mąki)

 Do misy miksera wsyp mąkę, sól, kakao, cukier i wymieszaj.

W osobnym naczyniu wymieszaj wodę z olejem i drożdżami aż drożdże zupełnie się rozpuszczą. Wlej zawartość naczynia do misy miksera. Za pomocą haka do wyrabiania drożdżowego ciasta mieszaj wszystkie składniki aż utworzą kulę. Wyrabiaj przez kolejne 5 - 10 minut. 


Wyrobione ciasto przełóż do wysmarowanej cieniutką warstwą oleju miski i odstaw w ciepłe miejsce do wyrośnięcia na około godzinę. 

Formę na babeczki wysmaruj cieniutką warstwą oleju. 

Wyrośnięte ciasto przełóż na blat i wyrabiaj rękami przez minutę. Następnie podziel ciasto na 6 kawałków i włóż każdy do osobnego gniazda formy. 

Przykryj formę ręczniczkiem i odstaw do ciepłego miejsca na 30 minut do napuszenia.
Nastaw piekarnik na 200C.

Wyrośnięte babeczki wstaw do nagrzanego piekarnika i piecz 25 - 30 minut. Upieczone babeczki po postukaniu powinny wydawać głuchy odgłos. Przełóż babeczki na kratkę i wystudź. Podawaj przecięte na pół, posmarowane masłem i dżemem (mnie smakowały z pomarańczowym a dzieciom bardziej odpowiadał truskawkowy :) )

 Jeżeli ktoś ma ochotę na puszysty, drożdżowy chleb kakaowy to polecam podwoić ilość składników, zastosować się do powyższej instrukcji, wyrośnięte ciasto przełożyć do prostokątnej foremki (takiej na 1 kg ciasta), upiec i zajadać... :)


Słodkie Walentynki 2014
Wydrukuj przepis

4 komentarze:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...