Babeczki, muffunki, cup cakes ...

Babeczki, muffinki, cupcakes ... nazw tych pyszności jest wiele. Te małe ciasteczka pieczone w papilotkach nie tylko przyciągają wzrok w każdej cukierni, ale cieszą podniebienie.
Przepisów na ich wykonanie jest wiele. Sama jestem ciekawa ile ich uda mi się zgromadzić i wypróbować.

sobota, 10 sierpnia 2013

Czekoladowe muffinki z morelami na mące pełnoziarnistej z dodatkiem maślanki

Pomysł na te muffinki zaczerpnęłam z bloga Kasi o nazwie "Gotuje bo lubię". Maślankowe ciasto czekoladowe z połówkami morelek, obsypane płatkami migdałów, udekorowane białym lukrem bardzo efektownie wyglądało więc uznałam że upieczone w papilotkach będzie równie ładne. Nie myliłam się babeczki były śliczne a co ważniejsze wyśmienite. Mimo że zwykłą mąkę zastąpiłam  maką pełnoziarnistą moje babeczki były niezwykle puszyste, delikatne, mocno czekoladowe. Umieszczona na wierzchu połówka moreli nie tylko ładnie się prezentowała ale również nadawała wilgoci i kwaskowatego posmaku. Te muffinki to jedne z moich ulubionych. Polecam :)

Składniki na 16 muffinek:
  • 200g mąki pełnoziarnistej drobno mielonej
  • 3 łyżeczki proszku do pieczenia 
  • 2 łyżki kakao
  • 100g startej czekolady ( użyłam czekolady do gotowania)
  • 3 jajka
  • 100g cukru
  • 1 szklanka maślanki
  • 125 ml oleju
  • 8 morelek
  • płatki migdałowe
Nagrzej piekarnik do 180C. Formę na muffiny wyłóż papilotkami.

Czekoladę zetrzyj na tarce o grubych okach i wrzuć do dużej miski. Dodaj mąkę, proszek do pieczenia, kakao i wymieszaj. Odstaw na bok.

Do innego naczynia wbij jajka i dodaj cukier. Mieszaj ręcznie bądź mikserem aż dobrze się połączą, a masa będzie jasnożółta i kremowa. Dodaj do tej masy maślankę i olej i dobrze wymieszaj. 
Wlej mieszankę mokrych składników do miski z suchymi. Wymieszaj całość tylko do połączenia składników. 

Łyżką przełóż ciasto do papilotek wypełniając je do połowy wysokości. 
przed wstawieniem do piekarnika

Nie wierzchu każdej porcji ciasta połóż po połowie morelki - skórką do ciasta. 
Obsyp płatkami migdałów.

Wstaw do nagrzanego piekarnika i piecz około 25 - 30 minut do tzw. suchego patyczka.

Gotowe babeczki wyjmij z piekarnika i odstaw do przestudzenia. Przygotuj lukier.

Składniki na lukier:
  • 1/4 szklanki cukru pudru
  • 1 łyżka mleka
Wszystkie składniki umieść w miseczce  i mieszaj aż powstanie gęsta biała masa. Następnie za pomocą widelca lub łyżeczki rozprowadź masę po wierzchu każdej babeczki. Odstaw do zastygnięcia. 

 Smacznego :)

 


Wydrukuj przepis

2 komentarze:

  1. Super muffinki z pewnością skusiłabym się na jedną :)
    Zapraszam do mnie na muffinki z borówkami ...

    OdpowiedzUsuń
  2. Robię na pewno, to ten rodzaj ciasta, któremu nie potrafię odmówić. I dziękujemy za udział w akcji. :)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...