Babeczki, muffunki, cup cakes ...

Babeczki, muffinki, cupcakes ... nazw tych pyszności jest wiele. Te małe ciasteczka pieczone w papilotkach nie tylko przyciągają wzrok w każdej cukierni, ale cieszą podniebienie.
Przepisów na ich wykonanie jest wiele. Sama jestem ciekawa ile ich uda mi się zgromadzić i wypróbować.

niedziela, 19 sierpnia 2012

Mini serniczki

O mini serniczkach myślałam już od dłuższego czasu. Miałam jednak wątpliwości czy aby na pewno dobry to pomysł żeby piec sernik w papilotkach. Może nie da się później wyciągnąć serowej babeczki i trzeba będzie wyjadać ją z papilotki ? Kiedy jednak dojrzałam mini serniczki na blogu Chocoholiczki postanowiłam je wypróbować. Przede wszystkim urzekła mnie prostota wykonania, poza tym miałam wielką ochotę na sernik ;). Rezultat spełnił wszystkie moje oczekiwania, pyszny kremowy serniczek na ciasteczkowym spodzie , który można wyjąć w całości z papilotki i podać jako śliczne ciasteczko. Oczywiście można też wyjadać łyżeczką prosto z papilotki. Przepis odrobinkę zmodyfikowany pochodzi stąd.

Składniki na 11 mini serniczków:

spód:
  • 140g pełnoziarnistych herbatników
  • 3 łyżki rozpuszczonego masła
masa serowa:
  • 500g twarogu na sernik
  • 6 łyżek cukru pudru
  • 1 jajko
  • 1 łyżka mąki pszennej
  • ulubiona konfitura owocowa
Rozgrzej piekarnik do 180C. Formę na muffiny wyłóż papilotkami lub użyj wolnostojących papilotek.

W garnuszku na ogniu bądź mikrofalówce rozpuść masło. Do dużej miski wrzuć herbatniki i tłuczkiem do ziemniaków rozbij na malutkie kawałeczki. Wlej roztopiony tłuszcz i dobrze wymieszaj. Łyżką rozłóż równomiernie pomiędzy przygotowane papilotki tak aby zakryły całe dno do wysokości około pół centymetra.

Następnie do dużego naczynia wrzuć ser, cukier, jajko i mąkę. Dobrze wymieszaj za pomocą łyżki, aby masa była jednolita. Łyżką przełóż masę serową do papilotek tak po sam wierzch. Następnie na masę serową nałóż łyżeczkę ulubionej konfitury.

Piecz 20 minut. Po tym czasie wyłącz piekarnik, otwórz drzwiczki i zostaw babeczki do wystudzenia. Kiedy będą już chłodne wstaw do lodówki na minimum 30 minut. Najlepiej zostawić je w formie w której się piekły, aby zachowały kształt. Moje przeleżały w  lodówce kilka godzin. Po tym czasie można podawać. 
Babeczki są bardzo smaczne, nie za słodkie, serek jest bardzo kremowy. W sam raz na deser w upalne popołudnie. 

Smacznego :)

  
Wydrukuj przepis

7 komentarzy:

  1. Uwielbiam takie serniczki na kilka gryzów :) Ładnie się prezentują i są przepyszne.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspaniałe! Częstuję się jednym;)
    Pysznie u Ciebie!
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Śliczne Twoje sernicznki :))) Takie bielutkie :)
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Od dawna przymierzam się do mini-serniczków.
    Twoje wyglądają zniewalająco... :)

    OdpowiedzUsuń
  5. a czy zamiast konfitury moge uzywac dzemu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak można, dodałam konfiturę ze względu na to, że zawiera więcej owoców niż w dżem.

      Usuń
  6. Wyszły pięknie :) Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...