Babeczki, muffunki, cup cakes ...

Babeczki, muffinki, cupcakes ... nazw tych pyszności jest wiele. Te małe ciasteczka pieczone w papilotkach nie tylko przyciągają wzrok w każdej cukierni, ale cieszą podniebienie.
Przepisów na ich wykonanie jest wiele. Sama jestem ciekawa ile ich uda mi się zgromadzić i wypróbować.

piątek, 8 czerwca 2012

Kawowo-kakaowe muffiny z dodatkiem chałwy i czekolady

Zainspirowana przepisem z tej strony  postanowiłam upiec muffiny z dodatkiem chałwy. Przyznam, że bardzo mi smakowały. Moje babeczki jednak różnią się od oryginalnego przepisu, gdyż składają się z dwóch rodzajów ciasta. Spód jest kawowy, następnie nałożyłam chałwę i gorzką czekoladę całość przykryłam ciastem kakaowym na którego wierzch rozkruszyłam kolejną porcję chałwy. Babeczki były puszyste, mocno kawowe o wyraźnym smaku chałwy przykryte kakaową pierzynką. Zarówno dodatek kawy jak i chałwa nadały ciastu lekko gorzkawy smak. Tym, którym przypadną do gustu polecam również  muffiny z pastą tahini 

Składniki na 12 dużych babeczek
ciasto kawowe:
  • 100g roztopionego masła
  • 1 jajko
  • 1/2 szklanki mleka
  • 2 łyżki kawy rozpuszczalnej rozpuszczonej w 2 łyżkach gorącej wody
  • 150g cukru
  • cukier waniliowy
  • 220g mąki
  • 1/4 łyżeczki soli
  • 1 i 1/2 łyżeczki proszki do pieczenia
  • 12 kawałków chałwy   
  • 12 kostek gorzkiej czekolady
Rozgrzej piekarnik do 200C. Wyłóż papilotkami formę na muffiny.

Rozpuść masło w rondelku bądź w mikrofalówce i odstaw do przestudzenia. Rozpuść kawę w kubku i dodaj mleko. 

W dużej misce wymieszaj mąkę, sól, proszek do pieczenia i odstaw na bok.

Masło wlej do miski dodaj cukry, jajko, i kawę z mlekiem. Dokładnie wymieszaj. Wlej tę mieszankę do składników suchych. Wymieszaj tylko do połączenia składników.

Łyżką rozdziel ciasto między przygotowane papilotki. Na wierz surowego ciasta nałóż po kawałku chałwy i kostkę czekolady. Odstaw na bok na czas przygotowania kakaowego ciasta.

ciasto kakaowe:
  • 100g mąki
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 łyżka kakao
  • 50g cukru
  • 1 jajko
  • 50 ml mleka
Do miseczki wsyp mąkę, kakao, proszek do pieczenia i wszystko wymieszaj.  Do małego naczynia wbij jajko i roztrzep widelcem dodaj cukier i mleko, ucieraj widelcem przez chwilę. Wlej mokre składniki do suchych przemieszaj i wyłóż ciasto na przygotowane wcześniej surowe babeczki tak aby chałwa i czekolada zostały zakryte. 
Na koniec na wierzch każdej babeczki rozkrusz niewielki kawałek chałwy. 
Wstaw do nagrzanego piekarnika. Piecz około 20 - 25 minut (do suchego patyczka).
Smacznego :)


  
Wydrukuj przepis

1 komentarz:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...