Babeczki, muffunki, cup cakes ...

Babeczki, muffinki, cupcakes ... nazw tych pyszności jest wiele. Te małe ciasteczka pieczone w papilotkach nie tylko przyciągają wzrok w każdej cukierni, ale cieszą podniebienie.
Przepisów na ich wykonanie jest wiele. Sama jestem ciekawa ile ich uda mi się zgromadzić i wypróbować.

sobota, 19 maja 2012

Miodowe muffiny z białą czekoladą i honeycomb

Dziś podzielę się przepisem na bardzo słodkie, mięciutkie, wypełnione pysznościami babeczki. Ich wykonanie nikomu nie powinno przysporzyć najmniejszego kłopotu. Przyznam się, że u mnie przygotowaniem ciasta zajęły się 2 i 6- letnie dzieci. Młodsze mieszało składniki suche, starsze składniki mokre :). Miałyśmy zabawę.
Jeden ze składników o tajemniczej nazwie honeycomb, czyli plaster miodu, to dostępny w sklepach chrupiący i bardzo słodki batonik oblany mleczną czekoladą. Jeden z tych który już po pierwszym kęsie zaspokaja zapotrzebowanie na cukier. Honeycomb można też zrobić samemu, jest to banalnie proste a przepis podaję za Nigellą Lawson. Cukier i golden syrup należy zagotować, następnie wmieszać do powstałej masy sodę oczyszczoną. Wylać na silikonową matę i zostawić do przestudzenia, kiedy zastygnie połamać na mniejsze kawałki. Na koniec można zanurzyć w czekoladzie. W każdym razie ja skorzystałam z  gotowych batoników, co ograniczyło czas przygotowania babeczek do niezbędnego minimum. Przepis na te babeczki pochodzi z broszurki 'Australian Women's Weekly. Muffins'

honeycomb
Składniki na 12-18 muffinek:
  • 300g mąki
  • 1 łyżka proszku do pieczenia
  • 55g drobnego cukru do wypieków
  • 160g białej czekolady
  • 100g batoników honeycomb
  • 1 jajko
  • 60g masła
  • 250 ml maślanki
  • 80g miodu
  • 1 łyżeczka pasty z nasion wanilii
Połam czekoladę na mniejsze kawałki. Posiekaj honeycomb w kostkę. 

Rozpuść masło i odstaw do przestudzenia.

Nagrzej piekarnik do 190C. Wyłóż formę na muffiny papilotkami.

Do dużej miski wsyp mąkę, proszek, cukier, białą czekoladę, honeycomb i wymieszaj.

W osobnym naczyniu roztrzep widelcem jajko, dodaj maślankę, masło, miód i wanilię. Wymieszaj mokre składniki, aby utworzyły jednolitą masę. 

Wlej mieszankę mokrych składników do suchych i wymieszaj tylko do połączenia składników. Łyżką przełóż surowe ciasto do papilotek, tak do 2/3 wysokości. Piecz około 20 minut, do suchego patyczka.

część ciasta upiekłam w silikonowych foremkach o kształcie serca

Wydrukuj przepis

7 komentarzy:

  1. toż to fantastyczne! :O gdzie mieszkasz? bo w Polsce chyba takich miodowych plastrów w czekoladzie nie ma ;O cudoo :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie byłam pewna czy honeycob w Polsce są dlatego je tak dokładnie opisywałam, w Irlandii za to są dostępne w prawie każdym sklepie

      Usuń
  2. te batoniki wyglądają obłędnie, chyba zrobię, bo nie widziałam takich nigdzie w sklepie..

    OdpowiedzUsuń
  3. o haneycob słyszałam, natomiast nigdzie w Pl nie widziałam. Wszystko wygląda bardzo smacznie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zamiast plastrów honeycomb dałam więcej miodu i kawałki mlecznej czekolady, wyszły naprawdę przepyszne. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zamiast honeycomb dałam więcej miodu i kawałki mlecznej czekolady. Wyszły przepyszne. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę. Dziękuję za komentarz. Porada bardzo się przyda tym którzy chcieliby wypróbować przepis a nie mają dostępu do honeycomb. Zapraszam do wypróbowania innych przepisów.

      Usuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...