Babeczki, muffunki, cup cakes ...

Babeczki, muffinki, cupcakes ... nazw tych pyszności jest wiele. Te małe ciasteczka pieczone w papilotkach nie tylko przyciągają wzrok w każdej cukierni, ale cieszą podniebienie.
Przepisów na ich wykonanie jest wiele. Sama jestem ciekawa ile ich uda mi się zgromadzić i wypróbować.

środa, 18 kwietnia 2012

Babeczki ryżowe

Babeczki ryżowe nie są specjalnie urodziwe. Upiekłam je bo byłam bardzo ciekawa co wyjdzie z takiej kombinacji ciasta i ryżu. Smak mnie zaskoczył. Przypominają mi ryż na mleku. Sam ryż w trakcie pieczenia opada na dno jest więc przykryty kołderką ciasta. Babeczki są bardzo wilgotne, gliniaste, niespecjalnie słodkie właściwe całą słodycz zawdzięczają cukrowej posypce. Moim zdaniem byłyby jeszcze smaczniejsze z dodatkiem cynamonu. Dosyć ciężko odklejają się od papilotek, ale nie na tyle, żeby się rozpadały. Myślę, jednak że lepiej je upiec bez papilotek. Przepis pochodzi z książki kucharskiej "Nowa kuchnia włoska. Babeczki".

Składniki na 12 babeczek:
  • 150g mąki
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • 3 duże jajka
  • 250 ml mleka
  • 60g stopionego masła
  • 2 łyżki cukru
  • 1 łyżka rumu
  • 75g ugotowanego ryżu
  • cukier puder do oprószenia
Ugotuj ryż wsypując go do osolonej wrzącej wody. Odstaw na bok do przestudzenia.

Rozpuść masło i również odstaw je do przestudzenia.

Nagrzej piekarnik do 190C. Wyłóż formę na muffiny papilotkami bądź wysmaruj tłuszczem.

Do dużej miski wsyp mąkę, proszek i sól, wymieszaj. Dodawaj po jednym jajku ubijając mikserem na średnich obrotach. Za każdym razem czekaj aż jajko całkiem połączy się z suchymi składnikami.
Zmniejsz obroty miksera na niskie i dodaj mleko, masło, cukier i rum. Ciasto będzie bardzo wodniste. Na koniec wmieszaj ryż.
Przełóż do formy. Moje ciasto było tak lejące, że użyłam chochli do zupy. Papilotki, bądź foremki można wypełnić po sam wierzch, babeczki ładnie rosną w górę nie rozlewając się na boki.

Piecz około 25 minut. Sprawdź patyczkiem czy ciasto jest upieczone w środku. Przestudź w formie. Wyjmij z foremek i oprósz cukrem pudrem.


Smacznego !
Wydrukuj przepis

1 komentarz:

  1. babeczki z ryżem , to wiadomo ,że pycha , ja piekę chleb z dodatkiem mąki ryżowej , jest wspaniały

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...