Babeczki, muffunki, cup cakes ...

Babeczki, muffinki, cupcakes ... nazw tych pyszności jest wiele. Te małe ciasteczka pieczone w papilotkach nie tylko przyciągają wzrok w każdej cukierni, ale cieszą podniebienie.
Przepisów na ich wykonanie jest wiele. Sama jestem ciekawa ile ich uda mi się zgromadzić i wypróbować.

sobota, 24 marca 2012

Ziołowe muffiny z czarną oliwką

Dziś przepis na wytrawne muffiny. Tym razem ziołowe z dodatkiem czarnych oliwek. Świetny dodatek do aromatycznych zup - kremów warzywnych. Smaczne bułeczki do pogryzania kiedy dopadnie nas mały głód. Banalnie proste w przygotowaniu.
Przepis pochodzi z książki kucharskiej "Nowa kuchnia włoska. babeczki."

Składniki na 8 muffinek:
  • 115g mąki
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • 1 jajko
  • 40g oleju
  • 80 ml mleka
  • 1 łyżeczka ziół prowansalskich
  • szczypta nitek szafranu
  • 50g pokrojonych na plasterki czarnych oliwek bez pestek
Pokrój oliwki na plasterki i odstaw na bok. 

Rozgrzej piekarnik do 180C. Wyłóż papilotkami formę na muffiny.

Mąkę, proszek do pieczenia, sól, zioła i szafran wsyp do miski i wymieszaj. W mniejszej miseczce roztrzep jajko, dodaj mleko i olej, wymieszaj. Wlej mokre składniki do suchych, wymieszaj ciasto tylko do połączenia składników. Dodaj oliwki i delikatnie wmieszaj do ciasta.

Łyżką przełóż ciasto do papilotek, można po sam wierzch papilotek.
Piecz około 15-17 minut, do suchego patyczka. Babeczki nie bardzo chciały się zarumienić w czasie pieczenia więc na ostatnie dwie minuty włączyłam termoobieg. 
Smacznego !
Wydrukuj przepis

3 komentarze:

  1. na wytrawnie muffiny ciagle mnie kuszą.

    OdpowiedzUsuń
  2. Muffinki właśnie siedzą w piekarniku i ciekawa jestem co z tego będzie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że przypadną Ci do smaku :) Smacznego :)

      Usuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...