Babeczki, muffunki, cup cakes ...

Babeczki, muffinki, cupcakes ... nazw tych pyszności jest wiele. Te małe ciasteczka pieczone w papilotkach nie tylko przyciągają wzrok w każdej cukierni, ale cieszą podniebienie.
Przepisów na ich wykonanie jest wiele. Sama jestem ciekawa ile ich uda mi się zgromadzić i wypróbować.

czwartek, 17 listopada 2011

Muffiny z szynką, serem i porem

Niewiele osób lubi wytrawne muffiny. Te które upiekłam tym razem zadziwiająco szybko znikły z talerza, chociaż dzieci nie chciały nawet na nie spojrzeć. Muffiny z szynką, serem i porem to puszyste bułeczki z wędliną, serem. Takie akurat na drugie śniadanie do pracy. Są smaczne zarówno na ciepło jak i na zimno. Przepis pochodzi z książki "Home baking cookbook".

Składniki na 6 muffinek:
  • 1 łyżka oleju
  • 1/2 pokrojonego na mniejsze kawałki pora
  • 140g mąki
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1/4 łyżeczki sody
  • 1 jajko
  • 150 ml greckiego jogurtu
  • 25g rozpuszczonego masła
  • 15g startego sera Cheddar
  • 75g szynki, kiełbasy, boczku .. ja dodałam parówek
Rozgrzej olej na patelni, pokrój pora na mniejsze kawałki i podsmaż aż będzie miękki. Odstaw na bok.

Rozpuść masło, pokrój wędliny, zetrzyj ser i odstaw na bok.

Rozgrzej piekarnik do 200C. Formę na muffiny wyłóż papilotkami.
Wsyp mąkę, proszek, sodę do miski i wymieszaj.
W osobnym naczyniu wymieszaj roztrzepane jajko, jogurt i przestudzone masło. 
Do suchych składników dodaj ser, wędlinę, wlej mieszankę mokrych składników oraz pora.  Można ostawić na bok odrobinę pokrojonej wędliny i sera, aby obosypać wierzch babeczki.
Wymieszaj tylko do polączenia skladników. Przełóż ciasto do papilotek. Piecz 20 min. Przed wyjęciem z piekarnika sprawdź czy wkłuty w środek babeczki patyczek wychodzi suchy. Wyciagniej babeczki z piekarnika, przestudz na kratce i zajadaj :)


Wydrukuj przepis

5 komentarzy:

  1. teraz pytanie, czy muffiny ktore nie sa na slodko dalej sa muffinami ;)) ja chyba jestem tradycjonalistka i wolę te obrzydliwie czekoladowe z posypką :) przy okazji - znalazlam konkurs dla blogerow, mozna wygrac warsztaty herbaciane, sama chce wziac udzial ale musze miec bloga (ktorego nie mam, eh eh eh). sporbuj ty! www.dniherbaty.pl , zakladka herbata z dodatkami :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ok, podaję za wikipedią :" Muffin (po polsku nazywane także mufinką) - okrągłe ciastko w kształcie babeczki z różnymi dodatkami, zarówno słodkimi (np. z rodzynkami, czekoladą, bakaliami, owocami, a nawet orzechami) jak i wytrawnymi (np. z warzywami, albo nawet z mięsem). Bardzo popularne w USA, Kanadzie, Irlandii i Wielkiej Brytanii. Czasem podawane na gorąco z masłem podczas tzw. five o'clock w Wielkiej Brytanii." Wybór należy do Ciebie, ja też preferuję słodkości, co chyba widać na tym blogu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. na wytrwanie muszą być smaczne, ciekawa jestem jak smakują i przymierzam się do podobnych

    OdpowiedzUsuń
  4. bardzo lubię wytrawne babeczki.
    są wspaniałe - na ciepło lub zimno.
    i takie wszechstronne. lubię ;]

    http://www.slodkakarmel-itka.blogspot.com
    http://www.karmel-itka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Mmm, uwielbiam wytrawne muffinki... chyba czas je znouw uppiec, bo Twoje są obłędne :)
    Śliczne papilotki!

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...