Babeczki, muffunki, cup cakes ...

Babeczki, muffinki, cupcakes ... nazw tych pyszności jest wiele. Te małe ciasteczka pieczone w papilotkach nie tylko przyciągają wzrok w każdej cukierni, ale cieszą podniebienie.
Przepisów na ich wykonanie jest wiele. Sama jestem ciekawa ile ich uda mi się zgromadzić i wypróbować.

piątek, 14 kwietnia 2017

Wielkanocne babeczki na mleku skondensowanym



Święta już tuż, tuż... Oto moja propozycja na maleńkie babeczki, które idealnie zmieszczą się do wielkanocnego koszyczka. Przepis znalazłam tutaj - niezwykle łatwy w przygotowaniu a babeczki palce lizać :) Polecam serdecznie :)


Składniki na 24 babeczki:

  • 200g masła
  • 100g cukru
  • 200g słodzonego mleka skondensowanego
  • 4 jajka
  • 250g mąki
  • 1 i 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii

Przygotuj formę na muffinki. W tym przypadku użyłam silikonowych foremek i kształcie mini babek, które wysmarowałam tłuszczem, dobrze byłoby wysypać je jeszcze drobno zmieloną bułką tartą lub kaszą manną. W przypadku, gdy korzystasz z tradycyjnej formy na muffinki wyłóż ją papilotkami lub wysmaruj tłuszczem.

Piekarnik nastaw  na 180C.

Do misy miksera wrzuć masło i ucieraj przez chwilę, następnie dodaj cukier oraz mleko skondensowane i ucieraj dalej. Kiedy składniki będą już połączone dodaj jajka i wymieszaj. Później dodaj wymieszaną z proszkiem do pieczenia mąkę. Następnie ekstrakt z wanilii i sól. Dobrze wymieszaj. Ciasto powinno być gęste, przypominające śmietanę.



Ciasto przełóż do foremek wypełniając je do 3/4 wysokości. Wstaw do nagrzanego piekarnika na około 20 min. Kiedy babeczki wyrosną i ładnie się zarumienią przełóż na kartkę do wystudzenia.
Babeczki przepięknie się prezentują bez dodatków. Można je jednak udekorować cukrem pudrem, bądź lukrem.

Swój lukier sporządziłam ucierając białko z jednego jajka wraz cukrem pudrem.


Smacznego
Wesołych Świąt Wielkanocnych,
smacznego jajka,
bogatego zajączka,
suchego dyngusa :)



Wydrukuj przepis

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...