Babeczki, muffunki, cup cakes ...

Babeczki, muffinki, cupcakes ... nazw tych pyszności jest wiele. Te małe ciasteczka pieczone w papilotkach nie tylko przyciągają wzrok w każdej cukierni, ale cieszą podniebienie.
Przepisów na ich wykonanie jest wiele. Sama jestem ciekawa ile ich uda mi się zgromadzić i wypróbować.

niedziela, 23 lutego 2014

Królewskie śniadanie, czyli babeczki z ziarenek, pełne błonnika

Ten przepis znalazłam niedawno na blogu Koktajl Smaku. Muszę przyznać, że spadł mi jak gwiazdka z nieba. Od jakiegoś już czasu w szafkach kuchennych zalegały mi paczki z różnymi zbożami, ziarnami których termin ważności nieuchronnie zbliżał się ku końcowi. Nie miałam pomysłu jak je wykorzystać aż tu... przepis na babeczki pełne błonnika :). Koniecznie musiałam przetestować.  Dostosowałam się również do zalecenia autorki żeby składniki dobierać dowolnie. Przedstawiam więc moją wariację tego przepisu. Przyznam, że były bardzo smaczne, gęste, chrupiące, bardzo sycące. Jako miłośniczce gotowanej owsianki zdecydowanie bardziej odpowiadały mi na ciepło niż zupełnie zimne. Polecam serdecznie, idealne na śniadanie zwłaszcza w zwykle zwariowany poniedziałkowy poranek. 

Składniki na 10 - 12 babeczek:
  • 80g płatków owsianych
  • 100g płatów żytnich
  • około 280 ml gorącego mleka
  • 100g płatków jęczmiennych
  • 35g płatków owsianych
  • 2 łyżki słonecznika
  • 1 łyżka siemienia lnianego
  • 1 łyżka sezamu
  • 20g migdałów krojonych w słupki
  • 2 łyżki cukru
  • 2 jajka
  • 3 łyżki miodu
  • szczypta soli
80 gramów płatków owsianych, 100g płatków żytnich wsyp do miseczki, zalej gorącym mlekiem i odstaw na 10 -15 minut aż zmiękną. 

Formę na muffiny wyłóż papilotkami. Piekarnik nastaw na 180C.

W osobnym naczyniu wymieszaj: płatki jęczmienne, pozostałe płatki owsiane, słonecznik, siemie lniane, sezam, migdały, cukier i sól. Następnie dodaj namoczone płatki, jajka i miód. Wymieszaj. Gęstą masę przełóż do papilotek wypełniając je aż po wierzch. 
Piecz 20 - 30 minut. Wyjmij z piekarnika, przełóż na kratkę do wystudzenia. Zajadaj jak tylko lekko się przestudzą :)

Smacznego !

Przepis w j. angielskim

 http://domiwkuchni.pl/wp-content/uploads/2014/02/bannerek-br%C4%85zowy.jpg
Wydrukuj przepis

3 komentarze:

  1. Treściwe i zdrowe śniadanko to podstawa, a z takimi muffinami dzień musi być pełen dobrego humoru!

    Dziękuję za kolejne zgłoszenie do akcji :)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...