Babeczki, muffunki, cup cakes ...

Babeczki, muffinki, cupcakes ... nazw tych pyszności jest wiele. Te małe ciasteczka pieczone w papilotkach nie tylko przyciągają wzrok w każdej cukierni, ale cieszą podniebienie.
Przepisów na ich wykonanie jest wiele. Sama jestem ciekawa ile ich uda mi się zgromadzić i wypróbować.

poniedziałek, 12 września 2011

Twarogowe muffiny z migdałami, kokosem i białą czekoladą

Kilka dni temu eksperymentowałam i opracowałam mój własny przepis z uwzględnieniem moich ulubionych składników. Babeczki przepięknie pachniały kokosem i były smaczne, ale moim zdaniem nieco zbite. Osobiście bardziej lubię puszyste babeczki, jednak ku mojemu zdziwieniu, moja rodzinka się nimi zajadała.  


Składniki na 12 babeczek:
  • 270g mielonego twarogu  na sernik
  • 1 łyżeczka pasty z wanilli
  • 5 łyżek śmietany
  • 2 białka jajek
  • 7 łyżek cukru +  trochę do posypania
  • 100g mąki
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 100g białej czekolady
  • 145g mielonych migdałów
  • 30g wiórków kokosowych + trochę do posypania
  • 75 ml maślanki
Rozgrzej piekarnik do 200C. Formę na muffiny wyłóż papilotkami. 

Do miski włóż twaróg, wanilię, śmietanę, białka, cukier i dobrze wymieszaj. Odstaw na bok. W drugim naczyniu wymieszaj mąkę, proszek, migdały, wiórki kokosowe i pokrojoną na mniejsze kosteczki czekoladę. Wsyp mieszankę suchych składników do mokrych, dodaj maślankę i wymieszaj tylko do połączenia składników. Łyżką przełóż do papilotek, wierzch każdej babeczki posyp odrobiną kokosu i cukru. Piecz 30-35 min, aż babeczki się zarumienią. Można je zajadać zaraz po upieczeniu lub po przestudzeniu. Uwaga ciepłe bardzo przyklejają się do papilotek i trudno je odkleić.


Wydrukuj przepis

1 komentarz:

  1. ja tam bardzo lubię muffiny z twarogiem, właśnie za to, że sa takie zbite :)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...