Babeczki, muffunki, cup cakes ...

Babeczki, muffinki, cupcakes ... nazw tych pyszności jest wiele. Te małe ciasteczka pieczone w papilotkach nie tylko przyciągają wzrok w każdej cukierni, ale cieszą podniebienie.
Przepisów na ich wykonanie jest wiele. Sama jestem ciekawa ile ich uda mi się zgromadzić i wypróbować.

poniedziałek, 25 lipca 2011

Cynamonowe muffiny z kawałkami pomarańczy

























Niby jest lato, ale pogoda nas nie rozpieszcza, pada, jest chłodno... pomyślałam więc, że pomarańczowe muffiny wniosą trochę słońca do domu a cynamon troszkę rozgrzeje w te chłodniejsze dni. Babeczki te są bardzo łatwe w przygotowaniu, niestety nie miałam okazji ich skosztować, po prostu zniknęły. Na moje pytanie jakie były, usłyszałam że dobre, może któryś z łasuchów umieści komentarz z opisem, wtedy będzie wiadomo coś więcej na temat ich smaku. Skorzystałam z przepisu z tej strony.

Składniki na 8 babeczek:
  • 180g mąki
  • 50g masła
  • 150g cukru
  • 2 jajka
  • 1 łyżeczka proszku
  • 40g 12% śmietanki
  • 1 nieduża pomarańcza
  • łyżeczka cynamonu
Obierz pomarańczę ze skórki, podziel na cząstki. Odłóż 8 cząstek na później, resztę pokrój  na mniejsze kawałki, wrzuć do miseczki obsyp cynamonem.

Rozgrzej piekarnik do 180C. Wyłóż papilotkami formę na muffiny.

Rozpuść i przestudź masło. Dodaj mąkę, proszek, cukier, jajka oraz śmietanę i dobrze wymieszaj. Do ciasta delikatnie wmieszaj pomarańcze obsypane cynamonem. Przełóż ciasto do papilotek, na wierzch każdej babeczki połóż cząstkę pomarańczy. Piecz około 30-35 min. Podobno były smaczne ;)



Wydrukuj przepis

3 komentarze:

  1. Klasyczne muffinki z nutą egzotyki, bardzo fajny przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Witaj, wyróżniłam Cię na swoim blogu
    http://domiwkuchni.blox.pl/2011/07/Wspaniale-wyroznienie-i-cukier-cynamonowy.html
    Pozdrawiam!!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Kojarzą mi się z Bożym Narodzeniem, ale zajadałabym się nimi (gdybym upiekła, mam lenia...) przez okrągły rok ;)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...