Babeczki, muffunki, cup cakes ...

Babeczki, muffinki, cupcakes ... nazw tych pyszności jest wiele. Te małe ciasteczka pieczone w papilotkach nie tylko przyciągają wzrok w każdej cukierni, ale cieszą podniebienie.
Przepisów na ich wykonanie jest wiele. Sama jestem ciekawa ile ich uda mi się zgromadzić i wypróbować.

wtorek, 30 października 2012

Dyniowe muffiny oblane karmelem

To mój ostatni dyniowy wypiek w tym sezonie, wykorzystałam już całą dynię. Właściwie to zastanawiałam się czy w ogóle publikować ten przepis, bo babeczki moim zdaniem są takie sobie. Zmieniłam jednak zdanie, bo okazało się, że bardzo smakują dzieciom. W smaku przypominają naleśniki, ale nie te cieniutkie, zawijane z nadzieniem, tylko pancakes. Do tego oblane karmelem. Hmmm ... może jeszcze komuś przypadną do gustu. :) A... no i jeszcze jedna uwaga na świeżo ciasto częściowo przykleja się do papilotki i trzeba je wyjadać łyżeczką.

Składniki na 12-16 muffinek:
  • 280g mąki
  • 1 łyżka proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka przyprawy piernikowej
  • szczypta soli
  • 50g brązowego cukru
  • 65g cukru
  • 1 jajko
  • 200ml mleka
  • 6 łyżek bezsmakowego oleju (użyłam takiego z pestek winogron)
  • 425g dyniowego pure (po przepis zapraszam tutaj) ja dodałam 525g 
  • kilka łyżek gotowego karmelu ze słoiczka
po oblaniu karmelem
 Rozgrzej piekarnik do 200C. Formę na muffiny wyłóż papilotkami.

Do dużej miski wsyp mąkę, proszek, przyprawę, sól, cukry i dobrze wymieszaj.

W osobnym naczyniu roztrzep widelcem jajko. Wlej olej i mleko i dobrze wymieszaj. 
Wlej mokre składniki do suchych dodaj dyniowe pure i wymieszaj tylko do połączenia składników.

Łyżką przełóż ciasto do papilotek, do 3/4 wysokości papilotki. Piecz 20 minut. Po tym czasie nakłuj patyczkiem. jeżeli patyczek po wyjęciu z ciasta będzie mokry i oklejony kawałkami ciasta muffinki należy zostawić w piekarniku na kolejne 2-3 minut. 
Gotowe babeczki wyjmij z piekarnika i odstaw na 5 minut  w formie, w której się piekły. 
Następnie wyjmij z foremki i przełóż na kratkę do wystudzenia. 
Przed podaniem szczodrze oblej karmelem. 
Wydrukuj przepis

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...