Babeczki, muffunki, cup cakes ...

Babeczki, muffinki, cupcakes ... nazw tych pyszności jest wiele. Te małe ciasteczka pieczone w papilotkach nie tylko przyciągają wzrok w każdej cukierni, ale cieszą podniebienie.
Przepisów na ich wykonanie jest wiele. Sama jestem ciekawa ile ich uda mi się zgromadzić i wypróbować.

piątek, 10 marca 2017

Babeczki na dzień dobry


Przepis na te babeczki zobaczyłam w programie The Pioneer Woman. Ostatnio dosyć regularnie oglądam ten właśnie program kulinarny. Jest inny od tradycyjnych, jest ciekawym połączeniem programu kulinarnego z programem pokazującym życie na rancho. Gospodynią programu jest Ree Drummond, która nie tylko gotuje, ale dzieli się z widzami swoim życiem osobistym, w programie biorą udział mąż, dzieci, teściowie, rodzice, przyjaciółki, kowboje zatrudnieni na rancho... widz czuje się mile widzianym gościem w domu autorki.     
Dziś postanowiłam podzielić się z Wami przepisem prezentowanym przez Ree http://thepioneerwoman.com/?s=good+morning+muffins . Postanowiłam dodać go do mojej kolekcji, gdyż  zawierał mój ulubiony dżem pomarańczowy - w krajach anglosaskich zwany marmoladą. Zdaję sobie sprawę, że ilości składników są zatrważające i w efekcie uzyskuje się około 26 babeczek, ale są naprawdę smaczne i wierzcie mi, znikają w oka mgnieniu.



Składniki na 24 - 26 babeczek:
  • 550g mąki
  • 130g cukru
  • 2 łyżki proszku do pieczenia
  • 60g margaryny
  • 60g masła
  • 700g pomarańczowego dżemu (używam takiego bez skórek pomarańczowych)
  • 250 ml soku z pomarańczy
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
  • 2 jajka
Piekarnik nastaw na 200C. Formę na muffiny (a właściwie formy na muffiny, jeżeli masz tylko jedną to drugą porcję ciasta upieczesz po wyjęciu pierwszej porcji gotowych babeczek) wyłóż papilotkami lub wysmaruj tłuszczem. 

Do dużej miski wsyp mąkę, cukier, proszek do pieczenia i wymieszaj. Następnie dodaj tłuszcz i rozgnieć wszystkie składniki palcami, aż masa będzie przypominała drobną kaszkę. 
Dżem pomarańczowy - nazywany na wyspach marmoladą - wrzuć do osobnego naczynia dodaj sok pomarańczowy oraz wanilię i mieszaj, aż się połączą składniki. W związku z tym, że użyłam takiego dżemu, który nie ma skórek jego konsystencja bardzo przypomina galaretkę i trudno mi było rozmieszać go w soku, ale to nic drobne kawałki galaretki znikły w czasie pieczenia. 
Do osobnego naczynia wbij jajka i dobrze je rozmieszaj. 

Do miski z suchymi składnikami wlewaj pomału rozmieszany w soku dżem i mieszaj, następnie dodaj jajka. Gotowe ciasto przełóż do papilotek wypełniając je do 3/4 wysokości. 


Zanim jednak włożysz babeczki do piekarnika przygotuj posypkę, która dosłodzi i doda dodatkowego aromatu babeczkom. 

Składniki na posypkę:
  • 130g cukru
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • 1 łyżeczka gałki muszkatołowej
  • 1/4 łyżeczki soli
  • łyżka rozpuszczonego masła
  • zarodki pszenne (można pominąć)
W miseczce wymieszaj cukier, cynamon, gałkę muszkatołową, sól i rozpuszczone masło. 

Delikatnie obsyp wierzch każdej babeczki mieszanką cukru i przypraw, następnie obsyp każdą babeczkę niewielką ilością zarodków pszennych. 

Wstaw do nagrzanego piekarnika na około 20 minut.


Smacznego :)
Wydrukuj przepis

5 komentarzy:

  1. Wygląda cudownie! Istne arcydzieło :-) Palce lizać. Pozdrawiam i bardzo dziękuje

    OdpowiedzUsuń
  2. Rewelacja! Gratuluję wykonania :-) To idealnie trafia w mój gust.

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...