Babeczki, muffunki, cup cakes ...

Babeczki, muffinki, cupcakes ... nazw tych pyszności jest wiele. Te małe ciasteczka pieczone w papilotkach nie tylko przyciągają wzrok w każdej cukierni, ale cieszą podniebienie.
Przepisów na ich wykonanie jest wiele. Sama jestem ciekawa ile ich uda mi się zgromadzić i wypróbować.

piątek, 7 listopada 2014

Kitchen sink muffins

Kitchen sink muffins czyli babeczki z wszystkim co popadnie. Przepisów o podobnej nazwie jest mnóstwo, w końcu nazwa nie zobowiązuje do wrzucania do babeczek dokładnie tych samych składników. Kolejny przepis z tych których rezultat zależy od wyobraźni przygotowującego. Mnie za inspirację posłużył przepis Anny Olson. Te muffinki były idealne: wilgotne, pełne cudnych dodatków, przepięknie pachnące no i bardzo, bardzo smakowite :) Polecam.

Składniki na 12 - 14 muffinek:
  • 150g cukru
  • 125 ml oleju
  • 2 jajka
  • 165g startego na wiórki jabłka
  • 100g startej marchewki
  • 100g posiekanego ananasa
  • 2 łyżeczki świeżo startej skórki z cytryny
  • 2 łyżki soku z cytryny
  • 160g pełnoziarnistej mąki (użyłam orkiszowej)
  • 60g płatków owsianych + trochę na obsypanie babeczek
  • 2 i 1/4 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • 1/4 łyżeczki soli
  • 70g rodzynek
  • 65g nasiona słonecznika
  • 40g wiórków kokosowych
 Formę na muffiny wyłóż papilotkami. Piekarnik nastaw na 190C.


Do dużej miski wsyp: mąkę, proszek do pieczenia, cynamon, sól, rodzynki, słonecznik i wiórki kokosowe. Wszystkie składniki dobrze wymieszaj i odstaw na bok.


Do drugiej miski wsyp cukier, dodaj olej i jajka i dobrze wymieszaj. Na tarce o grubych okach zetrzyj jabłko dodaj do masy, następnie marchewkę i  dodaj do masy. Posiekaj nożem ananas na małe kawałeczki i również dodaj do masy. Zetrzyj skórkę z cytryny (tyko żółtą część) i dodaj do masy następnie dodaj sok z cytryny. Dobrze wymieszaj wszystkie mokre składniki.  

Do mokrych składników dodaj suche. Dobrze wymieszaj, ale tylko do połączenia się składników. Surowe ciasto przełóż do papilotek wypełniając je do 3/4 wysokości. Na wierzch każdej babeczki nasyp trochę płatków owsianych. Wstaw do piekarnika i piecz przez 30 minut. 

Wydrukuj przepis

2 komentarze:

  1. Upiekłam! Bardzo dziękuję za ten smaczny przepis! Użyłam brązowego cukru i niestety nie dałam rodzynek, bo nie miałam. Wyszły pyszne! Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Strasznie się cieszę, że smakowały. Polecam również inne przepisy z bloga :)

      Usuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...