Babeczki, muffunki, cup cakes ...

Babeczki, muffinki, cupcakes ... nazw tych pyszności jest wiele. Te małe ciasteczka pieczone w papilotkach nie tylko przyciągają wzrok w każdej cukierni, ale cieszą podniebienie.
Przepisów na ich wykonanie jest wiele. Sama jestem ciekawa ile ich uda mi się zgromadzić i wypróbować.

niedziela, 7 października 2012

Muffiny z gruszkami i nerkowcami

Dziś podaję przepis na muffinki z dodatkiem nerkowców i gruszek. Babeczki te są bardzo wilgotne, nieco zakalcowate, w smaku przypominały mi puchate naleśniki. Wydaje mi się że swoją gęstość ciasto zawdzięcza mące pełnoziarnistej, którą zastąpiłam część zwykłej mąki w tym przepisie. Nam te babeczki bardzo smakowały, pokrojone cieniutko gruszki upiekły się i były mięciutkie, orzechy chrupały, a samo ciasto nie było zbyt słodkie stąd posypka z cukru pudru. Moim zdaniem ten wypiek bardziej przypadnie do gustu dorosłym niż dzieciom. Przepis, odrobinkę przeze mnie zmodyfikowany, pochodzi z książeczki "Nowa kuchnia włoska. Babeczki."   

Składniki na 12-18* muffinek:
  • 4 dojrzałe gruszki
  • 2 łyżki soku z cytryny (zastąpiłam limonką, w końcu chodzi tylko o to by owoce nie zbrązowiały )
  • 150g mąki
  • 100g mąki pełnoziarnistej
  • 2i1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • 100g orzechów nerkowca
  • 2 jajka
  • 100g cukru
  • 90ml oleju z pestek winogron
  • 250ml mleka
  • cukier puder do oprószenia
 *upiekłam 6 w standardowych foremkach a 6 w dużych (te na zdjęciach)

Gruszki obierz ze skórki, wydrąż gniazda nasienne i pokrój na cieniutkie plasterki. Pokrojone gruszki umieść w miseczce, zalej sokiem z cytryny lub limonki i wymieszaj aby owoce były równomiernie pokryte sokiem. Odstaw na bok.

Orzechy nerkowca posiekaj na mniejsze kawałeczki. 

Rozgrzej piekarnik do 180C. Formę na muffiny wyłóż papilotkami bądź wysmaruj tłuszczem.

Mąki, proszek do pieczenia, sól i posiekane orzechy wsyp do miski i wymieszaj. Do innego naczynia wbij jajka, dodaj cukier, olej i mleko, ubijaj aż cukier się rozpuści a masa lekko spieni. Następnie wsyp suche składniki i delikatnie przemieszaj, tak żeby suche składniki tylko się namoczyły. Następnie dodaj gruszki razem z sokiem. 

Tak przygotowane ciasto przełóż do foremek. Wstaw do nagrzanego piekarnika. Piecz około 20 minut. Po upływie tego czasu nakłuj patyczkiem, jeżeli po wyjęciu z babeczki będzie suchy to śmiało można je wyjmować z piekarnika. Na kilka minut pozostaw babeczki w foremkach w których się piekły, następnie przełóż na kratkę do wystudzenia.

Przed podaniem oprósz cukrem pudrem.
Smacznego !

Wydrukuj przepis

6 komentarzy:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...