Babeczki, muffunki, cup cakes ...

Babeczki, muffinki, cupcakes ... nazw tych pyszności jest wiele. Te małe ciasteczka pieczone w papilotkach nie tylko przyciągają wzrok w każdej cukierni, ale cieszą podniebienie.
Przepisów na ich wykonanie jest wiele. Sama jestem ciekawa ile ich uda mi się zgromadzić i wypróbować.

sobota, 14 maja 2011

Czekoladowe babeczki z kremem waniliowym






























To coś dla kakaowych łasuchów. Te babeczki są bardzo mocno kakaowe, dodatkowo z kawałkami czekolady. Są trochę suche w środku, ale krem łagodzi to wrażenie. Przepis mam z "Chocolate bakes. Over 75 divine recipes for cakes, biscuits and treats"

Składniki na 10 babeczek:
  • 125g miękkiego masła
  • 100g drobnego cukru do wypieków
  • 2 jajka
  • 125g mąki
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 75g kakao
  • 2 łyżki mleka
  • 50g kawałków gorzkiej czekolady
Składniki na krem:
  • 110g miękkiego masła
  • 220g cukru pudru
  • 1 łyżka mleka
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanili
Za pomocą miksera ubij masło i cukier do białości. Dodawaj po jednym jajku cały czas ubijając. Delikatnie wmieszaj mąkę wraz z proszkiem do pieczenia. Następnie dodaj do masy kakao oraz mleko. Na końcu dodaj kawałki czekolady. Tak przygotowane surowe ciasto wstaw do lodówki na 2 godziny.
Pół godziny przed upływem czasu schładzania włącz piekarnik, rozgrzej do temperatury 200C. Przygotuj formę do pieczenia tj wyłóż papierowymi papilotkami. Ciasto jest mocno czekoladowe, więc wybrałam srebrne foliowe papilotki. Przełóż ciasto do papilotek i piecz 15-20 min aż ładnie wyrosną.
Przygotuj krem. 
Za pomocą miksera ubij masło i połowę ilości cukru pudru aż masa będzie biała i puszysta. Dodaj pozostały cukier, mleko i wanilię ubijaj jeszcze przez chwilę. Udekoruj przestudzone babeczki. Można obsypać wiórkami czekoladowymi albo kolorowym cukrem.

Wydrukuj przepis

4 komentarze:

  1. Świetne! wczoraj je upiekłam (a były to moje pierwsze babeczki)i wyszły przepyszne :) zanim się obejrzałam a znikły :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo się cieszę, że babeczki wyszły smaczne i zostały błyskawicznie zjedzone. Zapraszam oczywiście do wypróbowania innych przepisów :)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...