Babeczki, muffunki, cup cakes ...

Babeczki, muffinki, cupcakes ... nazw tych pyszności jest wiele. Te małe ciasteczka pieczone w papilotkach nie tylko przyciągają wzrok w każdej cukierni, ale cieszą podniebienie.
Przepisów na ich wykonanie jest wiele. Sama jestem ciekawa ile ich uda mi się zgromadzić i wypróbować.

środa, 13 listopada 2013

Cynamonowe muffiny z cukinią, marchewką i żurawiną

Zastanawiałam się do czego wykorzystać mrożone owoce żurawiny, które od dłuższego już czasu zalegały w mojej zamrażalce. Przeglądając książki kulinarne i internet natknęłam się na ten oto przepis. Szczęśliwym trafem pozostałe składniki miałam już w domu. Przeszłam od razu do dzieła. Starłam więc co trzeba było zetrzeć, roztrzepałam co trzeba było roztrzepać, wymieszałam co trzeba było wymieszać, przełożyłam do papilotek, wstawiłam do piekarnika i.... nie mogłam przestać jeść. Puszyste, delikatne ciasto, odrobinę wilgotne, lekko kwaskowate za sprawą żurawiny, z delikatnie spieczoną słodziutką skórką. Warzyw prawie zupełnie się nie wyczuwa, w cieście widać za to kolorowe zielone i pomarańczowe paseczki. Dorosłym bardzo smakowały, dzieci raport złożą dopiero po powrocie, bo babeczki dałam im na drugie śniadanie. Polecam :)

Składniki na 12 standardowych lub 24 mniejsze muffinki:
  • 320g mąki
  • 3/4 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki sody
  • 3/4  łyżeczki soli
  • 3/4 łyżeczki cynamonu
  • szczypta startej gałki muszkatołowej
  • 220g cukru
  • 230ml oleju rzepakowego
  • 2 jajka
  • 1 średnia marchewka około 80g
  • 1 mała cukinia około 180g
  • 1 i 1/2 łyżeczki ekstraktu z wanilii
  • 120g mrożonych owoców żurawiny
Piekarnik nastaw na 180C. Formę na muffiny wyłóż papilotkami.

Marchewkę i cukinię zetrzyj na tarce o małych okach.

Do dużej miski wsyp mąkę, proszek, sodę, sól, cukier, cynamon i gałkę muszkatołową. Wszystkie składniki wymieszaj i odstaw miskę na bok. 

W osobnym naczyniu roztrzep widelcem jajka. Dodaj olej, ekstrakt z wanilii i wymieszaj. Wlej tę mieszankę do naczynia ze startymi warzywami, dodaj zmrożoną żurawiną i wymieszaj. Przelej do miski z suchymi składnikami. Wymieszaj wszystko ale tylko do połączenia składników. 

Łyżką przełóż ciasto do papilotek, wypełniając je do 3/4 wysokości. Pozostałe ciasto odstaw, aby upiec je w kolejnej turze. Piecz w nagrzanym piekarniku 20 - 30 minut. Aby upewnić się czy ciasto się upiekło nakłuj patyczkiem jeżeli po wyjęciu z ciasta będzie suchy, nie oklejony drobinkami surowego ciasta, to muffiny są gotowe do wyjęcia. 

Upieczone babeczki pozostaw na 5 minut w formie do wystudzenia następnie przełóż na kratkę. 
Jeżeli nie wykorzystałeś/łaś całego ciasta to ponownie wyłóż formę papilotkami, wypełnij je surowym ciastem i upiecz.







Wydrukuj przepis

1 komentarz:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...