Babeczki, muffunki, cup cakes ...

Babeczki, muffinki, cupcakes ... nazw tych pyszności jest wiele. Te małe ciasteczka pieczone w papilotkach nie tylko przyciągają wzrok w każdej cukierni, ale cieszą podniebienie.
Przepisów na ich wykonanie jest wiele. Sama jestem ciekawa ile ich uda mi się zgromadzić i wypróbować.

wtorek, 29 stycznia 2013

Kruche babeczki nadziewane budyniem

Przepis na kruche babeczki nadziewane budyniem  znalazłam w książeczce dla dzieci "Słodki rok Kuby i Buby. 28 opowiadań i trochę więcej przepisów na słodkości" autorstwa Grzegorza Ksandepke i Gabrieli Niedzielskiej. W w/w książeczce pojawiły się one pod nazwą śmietankowe babeczki, ja nadałam im jednak inną nazwę aby sprecyzować z jakim ciastem mamy do czynienia i na co można napotkać się w ich wnętrzu. Babeczki były PRZEPYSZNE !  Byłam zachwycona rezultatem. W składk ciasta wchodzą tylko cztery składniki a my mieliśmy prawdziwą ucztę. Kruche maślane ciasto z miękkim, kremowym, waniliowym wnętrzem. Pychota. Wszystkich, którzy przymierzają się do ich wykonania chciałam ostrzec że ciasto na etapie surowym jest ekstremalnie klejące, nie pomaga nawet schładzanie. Ciasto przykleja się do rąk, blatów, desek, wałka ... właściwe wszystkiego z czym ma kontakt. Wstawiając je do piekarnika myślałam już, że nic z tego nie będzie. Ale ... udało się i efekt był zachwycający Polecam bardzo cierpliwym amatorom kruchych wypieków.  

Składniki na 12 babeczek:
  • 250g* mąki
  • 250g* masła
  • 90g* cukru pudru
  • 3 żółtka
  • budyń waniliowy lub śmietankowy
Oryginalny przepis w tym miejscu podaje 1i1/2 kubka mąki, 1 kostka masła (moja miała 250g), więcej niż połowę kubka cukru pudru)

Przygotowanie babeczek zacznij od ugotowania jednego opakowania budyniu zgodnie z instrukcją na opakowaniu. Gotowy budyń odstaw do przestudzenia. Aby na wierzchu zimnego budyniu nie utworzył się kożuch przykryj go folią spożywczą tak aby przylegała do powierzchni. Odstaw.

Mąkę, masło, cukier i żółtka umieść w blenderze i zmiksuj na jednolitą masę. Następnie tę przeraźliwie klejącą masę przełożyłam na folię spożywczą, zawinęłam i wstawiłam na półgodziny do zamrażalnika. 

Przygotuj formę na muffiny. Piekarnik nagrzej do 180C. 

Zimne ciasto wyjmij z zamrażalnika i wyklej nim gniazda formy na muffiny. Miałam ambitny plan żeby ładnie ciasto rozwałkować i wyciąć kółeczka, ale za bardzo się kleiło więc, zgodnie z zaleceniami autorów przepisu, podzieliłam je z grubsza na mniejsze części i wyklejałam gniazda. Pamiętaj żeby zostawić część surowego ciasta do przykrycia nadzienia. Formę z wyklejonymi ciastem gniazdami wstaw na pół godziny do lodówki. Pozostałe ciasto również wstaw do lodówki.
Po półgodzinie wyjmij babeczki i wypełnij je zimnym budyniem. Następnie zalep babeczki plasterkami zrobionymi z pozostałego ciasta.
Wstaw do nagrzanego piekarnika i piecz przez 30 minut. Po tym czasie wyjmij upieczone babeczki i zostaw na kilka minut w formie w której się piekły. Następnie delikatnie przeciągnij nożem po brzegach babeczek, tak aby je trochę poluzować. Przyłóż tackę, lub prostokątny talerz na wierzch formy z gotowymi babeczkami i energicznym ruchem odwróć formę do góry nogami tak aby wszystkie babeczki znalazły się na tacy/talerzu.
Babeczki można poodwracać i podawać oprószone cukrem pudrem. Mnie bardziej spodobały się w odwróconej postaci, na dodatek postanowiłam udekorować je lukrem i czekoladowym serduszkiem. Dla zainteresowanych przepis na lukier poniżej.

Lukier:
  • białko 2 jajek
  • 1-2 kubków cukru pudru
  • 1/2 łyżeczki ekstraktu z wanilii
  • opcjonalnie czekoladowe serduszka 
Białka i cukier umieść w miseczce, i za pomocą łyżki mieszaj na początku delikatnie (żeby sobie zaoszczędzić sprzątania kuchni) później bardziej energicznie aby uzyskać gęsty płyn. Jeżeli lukier jest zbyt rzadki dodaj więcej cukru. Za pomocą łyżki oblej wierzch każdej babeczki lukrem i udekoruj czekoladowym serduszkiem. Przed rozpoczęciem dekorowania upewnij się, że babeczki już są wystudzone.
  Smacznego :)
Wydrukuj przepis

11 komentarzy:

  1. Wyglądają bardzo apetycznie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ładne i to serduszko tak uroczo wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wspaniały pomysł - przygotowując je skorzystałabym jednak ze sprawdzonego przepisu na kruche ciasto, bo cierpliwa to ja nie jestem i strasznie mnie denerwuje, jak mi się ciasto lepi ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sęk w tym, że ja koniecznie musiałam wypróbować ten przepis. Mam już sprawdzony przepis na kruche ciasto, ale jednak byłam ciekawa co mi wyjdzie z tych proporcji.Pozdrawiam

      Usuń
  4. ale są one ładne śliczne możesz zostać moim obserwatorem :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam prośbę... mogłabyś tutaj podać ten sprawdzony przepis na kruche ciasto do babeczek? Z góry dziękuje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mój wielokrotnie sprawdzony i naprawdę rewelacyjny przepis na kruche ciasto to ten:
      300g mąki
      1 łyżeczka proszku do pieczenia
      200g miękkiej margaryny do wypieków lub masła
      100g cukru pudru
      1 jajko


      Przygotowanie tego ciasta jest banalnie proste i szybkie.
      Wracając do przygotowania ciasta. Umieść wszystkie składniki w misce i ugniataj palcami. Podobno to najlepszy sposób do przygotowania ciast kruchych, ponieważ temperatura ciała pomaga masłu czy margarynie mięknąć czasie wyrabiania. Ugniataj aż składniki się połączą i uzyskasz kulkę lepkiego ciasta. Tutaj niektórzy wkładają ciasto do lodówki czy zamrażalnika, aby je schłodzić i później rozwałkowywać, ja jednak preferuję wersję dla leniwych i wyklejam ciastem formę. Tym razem wykleiłam dno i boki każdego z gniazd, dosyć grubo, aby ciasto nie połamało się przy wyciąganiu z formy. Następnie, do tak przygotowanych foremek, nałożyłam budyń i zakryłam pozostałym ciastem. Tak przygotowane babeczki umieść w nagrzanym do 200C piekarniku na 20-25 min, aż lekko urosną i zarumienią się z wierzchu. pozwól upieczonym babeczkom nieco wystygnąć przed wyciągnięciem z formy.

      Usuń
  6. A moja właśnie się pieką ... mam nadzieję , że wyjdą ;D Dzięki za przepis ;)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...