Babeczki, muffunki, cup cakes ...

Babeczki, muffinki, cupcakes ... nazw tych pyszności jest wiele. Te małe ciasteczka pieczone w papilotkach nie tylko przyciągają wzrok w każdej cukierni, ale cieszą podniebienie.
Przepisów na ich wykonanie jest wiele. Sama jestem ciekawa ile ich uda mi się zgromadzić i wypróbować.

sobota, 26 maja 2012

Meksykańske, jajeczne muffiny

Przepis na meksykańskie muffiny znalazłam zupełnie przypadkiem na tym blogu. Po przeczytaniu listy składników doszłam do wniosku, że z  takiej mieszanki  musi wyjść coś smacznego. No i właściwe w rezultacie tego eksperymentu mam 12 mini omlecików o kształcie muffinek. Pomysł fajny. Myślę, że świetnie się sprawdzi jako finger food na niejednym przyjęciu. Moim zdaniem będą jeszcze lepiej smakować z odrobiną sosu tabasco.

Składniki na 12 muffinek:
  • 1 czerwona papryka
  • 1/2 cebuli
  • 390g (1 puszka) czerwonej fasoli 
  • 125 ml salsy
  • 3 duże jajka
  • 250 ml białek (nie wiem ile to jajek bo korzystałam z białek z kartonika)
  • 60g startego sera ( użyłam mieszanki czeddara i mozzarelli)
  • sól i pieprz
Przygotowanie tych muffinek zacznij od posiekania cebuli w drobną kosteczkę.
Podsmaż cebulę na patelni w niewielkiej ilości tłuszczu. Następnie posiekaj paprykę w drobną kosteczkę i dodaj do smażonej cebuli. Smaż kilka minut aż cebulka się zeszkli a papryka lekko zmięknie. 
Odcedź fasolę, przepłucz wodą i wrzuć do dużej miski. Zdejmij paprykę i cebulę z ognia i odstaw na bok do przestudzenia. 
Do osobnej miski (lub naczynia z dzióbkiem - łatwiej będzie rozlewać masę) wbij jajka i dodaj białka, dodaj odrobinę soli i pieprzu. Lekko roztrzep widelcem aby utworzyły jednolitą masę.
Rozgrzej piekarnik do 180C. Przygotuj formę na muffiny. Moim zdaniem najlepsze będą silikonowe foremki, ponieważ są dosyć elastyczne łatwo będzie wyjąć z nich gotowe muffinki. Dla pewności polecałabym lekko je natłuścić, tłuszcz w spreju nadaje się idealnie i wystarczy jedna porcja na każde gniazdo.

Wracając do składników. Do miski z fasolą dodaj podsmażoną i przestudzoną paprykę z cebulą. Następnie dodaj sosu salsa. Użyłam średnio ostrego, ze względu na moje dzieci, ale zwolennikom ostrych przypraw polecam ostry, bądź podanie tabasco do gotowych babeczek. 
Wymieszaj wszystkie warzywa z sosem i przełóż do przygotowanych foremek. Rozdziel warzywa równomiernie pomiędzy  foremki. Każdą porcję warzyw zalej mieszanką jajeczną prawie po sam wierzch i obsyp startym serem.

Wstaw do piekarnika i piecz przez około 25-30 minut. Gotowe muffinki będą lekko odchodzić od ścianek foremki. Po upieczeniu, dla pewności czy jajko jest dobrze ścięte w środku, nakłuj patyczkiem jeżeli widać na nim ślady surowego jajka wstaw muffinki z powrotem na minutkę do piekarnika.
Po wyjęciu zostaw na kilka minut w foremkach, następnie przełóż na kratkę do wystudzenia.




Wydrukuj przepis

1 komentarz:

  1. Bardzo fajne. Ja jakiś czas temu robiłem podobne muffinki a la tortilla

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...