Babeczki, muffunki, cup cakes ...

Babeczki, muffinki, cupcakes ... nazw tych pyszności jest wiele. Te małe ciasteczka pieczone w papilotkach nie tylko przyciągają wzrok w każdej cukierni, ale cieszą podniebienie.
Przepisów na ich wykonanie jest wiele. Sama jestem ciekawa ile ich uda mi się zgromadzić i wypróbować.

środa, 18 maja 2011

Muffiny z łososiem i szczypiorkiem

























Cóż tu zrobić na kolację ? Myślę, że znalazłam odpowiedź na to pytanie :) Polecam, są po prostu pyszne. Przepis znalazłam w sieci.

Składniki na 12 muffinek:
  • 300g mąki z proszkiem (lub zwykłej mąki z dodatkiem 2 łyżeczek proszku do pieczenia)
  • 80g roztopionego masła
  • 1 roztrzepane jajko
  • 225 ml mleka
  • 30g posiekanego szczypiorku
  • 125g wędzonego łososia



















Rozgrzej piekarnik do temperatury 200C. Formę na muffiny wyłóż papilotkami. 

Posiekaj szczypiorek, pokrój płaty łososia na mniejsze kawałki.
Rozpuść masło, dodaj roztrzepane widelcem jajko, wlej mleko wymieszaj wszystkie składniki. Wmieszaj przygotowany wcześniej szczypiorek. Dodaj mąkę połącz wszystkie składniki. Na końcu dodaj kawałki łososia, delikatnie wymieszaj. 
Łyżkami przełóż do papilotek, wypełnij nie więcej niż do 3/4 wysokości. Piecz około 20 min.
Są pyszne na ciepło. Przestudzone można przekroić na pół, jak bułeczki, posmarować masłem nałożyc plasterek pomidora ..... Smacznego :)


Wydrukuj przepis

2 komentarze:

  1. takie wytrawne muffinki to idealne rozwiązanie na śniadanie;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Właśnie zrobiłam. Pychotka :) . Następnym razem dodam tylko trochę przypraw, pieprz np. Myślę, że będę jeszcze lepsze.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...