Babeczki, muffunki, cup cakes ...

Babeczki, muffinki, cupcakes ... nazw tych pyszności jest wiele. Te małe ciasteczka pieczone w papilotkach nie tylko przyciągają wzrok w każdej cukierni, ale cieszą podniebienie.
Przepisów na ich wykonanie jest wiele. Sama jestem ciekawa ile ich uda mi się zgromadzić i wypróbować.

poniedziałek, 18 kwietnia 2011

Muffiny z cukinią, marchewką i rodzynkami

Mam czasami kłopot z tym, żeby namówić moją córeczkę do zjedzenia warzyw. Lubi, ale ma lepsze i gorsze dni. Za to po obiedzie zawsze prosi o coś słodkiego. Na dziś przygotowałam muffiny z warzywami. Ciekawa jestem czy po pomidorowej da się na nie nabrać ;) Przepis znalazłam na stronie CBeebies
















Składniki na 6 babeczek:
  • 20g startej cukinii*
  • 20g startej marchewki*
  • 1 jajko
  • 2 łyżki mleka
  • 1 łyżka rodzynek
  • 1 łyżka oleju słonecznikowego
  • 75g mąki
  • 15g brązowego cukru
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
* starłam na tarce z grubymi oczkami

Rozgrzej piekarnik do temperatury 200C. Przygotuj formę na muffinki, wyłóż papilotkami. W związku z tym, że tylko 6 gniazd będzie zajętych do jednego z pustych można wlać odrobinę wody, muffiny po upieczeniu będą lekko wilgotne.

Startą marchewkę i cukinię przełóż do miski. Dodaj roztrzepane widelcem jajko. Wmieszaj do masy mleko, olej i rodzynki. W drugim naczyniu wymieszaj mąkę, cukier i proszek do pieczenia. Połącz mokre i suche składniki. Za pomocą 2 łyżek przełóż do papilotek. Piecz 12-15 min.

Wydrukuj przepis

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...